Ogień zstępuje z nieba. Czerwono - skórne demony wymiotują lepką, ciemną plwociną, wyglądającą podobnie do naszej, ludzkiej, krwi. Wraz z pozostałymi towarzyszami broni, przedzieracie się przez zastępy potworów, tnąc je mieczem, łamiąc ich kości pięścią i paląc je magią.
Miażdżąc ostatniego z Upadłych, powiększasz zalewającą ziemię kałużę krwi i tylko ty i twoi przyjaciele pozostajecie na polu bitwy. Gratulujecie sobie nawzajem kolejnego zwycięstwa, przeszukując jednocześnie stosy odnalezionych przedmiotów. Wszyscy marszczą twarz w grymasie uśmiechu.
Ale w duchu myślisz sobie: „Z wami też mógłbym się zmierzyć.”
Czy wszyscy myślą podobnie?
__________________________________________________________________________________________________
PVP
PvP (skrót od ‘gracz przeciwko graczowi’) ma swoją historię w serii Diablo. Jednak dla D3 zdecydowano, aby pójść w nowym kierunku, aby zapewnić głęboką, zorganizowaną, szaloną zabawę.
Walki przeciwko graczom odbywać się będą na arenach rozrzuconych po całym świecie Sanktuarium. Nie będą one przypadkowe – każda z nich jest unikalna, zaprojektowana w zróżnicowany sposób pod względem terenu i jego rzeźby. W potyczkach PvP bierzemy udział wybraną przez nas klasą, mając dostęp do pełnego wyposażenia i umiejętności, które skompletowaliśmy podczas gry single-player, bądź w trybie kooperatywnym.
Wielu fundamentalnych zachowań w PvP (takich jak uniki czy atakowanie konkretnych przeciwników) nauczymy się grając w rozgrywkę jednoosobową. Jednak PvP nie jest najlepszym sposobem na pozyskiwanie nowych broni czy zbroi. Naszą nagrodą za rozlew krwi na arenie będzie dowodzenie własnej racji ;) , uciecha z posyłania przyjaciół na szybką i niechwalebną śmierć oraz punkty reprezentujące poziom naszej chwały i sławy.
Biorąc udział w rozgrywkach rankingowych (walki dwóch przeciwnych drużyn w meczach „best of”), punkty uzyskamy za postęp w zabójstwach, wykonywanie celów, wygrane i inne czynniki. Prowadzą one do osiągnięć, tytułów i wielu innych. System zachęcać ma do pełnych furii walk i progresu multiplayerowego, a nie rygorystycznego współzawodnictwa rankingowego. Tak więc punkty zostaną nam przydzielone po każdym meczu, a Battle.net dopasuje nas do oponenta na podobnym poziomie umiejętności.
Blizzard skupia także uwagę na innych typach rozgrywki PvP, tych poza rankingowych, takich jak walki jeden na jednego, czy wspólnie wybrane bitwy teamowe (np. wraz z przyjaciółmi możemy podzielić się na dwie drużyny na finałowe zakończenie walk na arenie). W przyszłości te opcje będą wytłumaczone w miarę uzyskiwania nowych informacji.
Celem PvP w Diablo 3 jest usytuowanie nas w niebezpiecznych, ekscytujących gladiatorskich meczach, pozwalających nam na ich rozegranie z innymi graczami wedle własnego uznania oraz dumne afiszowanie się z uzyskanymi nagrodami. Dodany został solidny i wydajny system, usuwający przeszkody mogące trzymać nas z dala od akcji. Dzięki temu, rzucając rękawicą w twarz przeciwnika, skupimy się na tym, co jest naprawdę ważne. Stojąc naprzeciw oponenta, powiemy:
„Ty i ja, tu i teraz.”
Poniżej trailer PvP, zaprezentowany na tegorocznym Blizzconie.
by ithen
|