Na wstępie muszę wyjaśnić, że nie będzie to opis konkretnych bosów a raczej analiza systemu ich tworzącego oraz losowych umiejętności. Co do głownych bosów to na razie wiemy, że przyjdzie nam się zmierzyć z królem Leoriciem z Diablo 1 oraz samym Diablo. Przejdźmy jednak do meritum, w samym Diablo będą dwa rodzaje bosów, przynajmniej z tego co do tej pory wiemy, czyli główni, kończący każdy akt oraz ich ubożsi krewni w postaci czempionów dobrze znanych z Diablo 2 gdzie odstawali od watach przeciwników np. dodatkowymi umiejętnościami oraz wyglądem (charakterystyczne kolory).

Głównych bosów jestem zmuszony pominąć, ze względu na to że nic na ich temat nie wiadomo. Czempioni jakich spotkamy podczas rozgrywki będą dysponować jedną lub więcej losowąumiejętnością do tego oczywiście w standardzie będą posiadać zwiększone cechy oraz punkty życia i many. Częstotliwość z jaka będą występować ma być zbliżona do tego co widzieliśmy w Diablo 2, więc spotkać ich będzie można: samotnie stojących, w grupach słabszych odpowiedników lub jako stado mini bosów. Nie zmieniono również nazewnicstwa, które czasami w Diablo 2 wywoływały uśmiech na twarzy.
Co do losowych właściwości bosów, grający w dema podczas Blizzconu oraz PAX zauważyli również, że regularne stwory pojawiały się z dodatkowym bonusem np. obrażeniami od ognia lub inną cechą. Takie rozwiązanie zwiększy dynamikę gry oraz urozmaici jeszcze bardziej przeciwników jakich będziemy spotykać na naszej drodze. Z tego co zaobserwowano podczas Blizzconu, bosy pojawiały się z jedną lub więcej losowymi umiejętnościami, nie które z nich znamy z Diablo 2, większość jest nowością i na temat wielu jeszcze nic nie wiemy. Tutaj jest kilka, które zobaczono podczas Blizzconu:
- Cold Aura – zaczerpnięta z Diablo 2.
- Doppelganger – boss posiadający tą umiejętność tworzy klony siebie samego. Zadają one takie same obrażenia co ich pierwowzór ale posiadają mniej punktów życia a ich zabicie nie daje XP, dopiero zabicie oryginału sprawi, że znikają. Klony odróżniają się od ich twórcy nazwą np. „Klon XXX XXX” dodatkowo ich liczba może być dość znaczna np. 5 klonów plus pierwowzór może już być ciekawym wyzwaniem.
- Electrified – po uderzeniu stwór emituje małe błyskawice.
- Fast – przyśpieszenie.
- Frozen – zamrożenie po trafieniu.
- Magical – brak wiadomości.
- Molton – dodaje obrażenia od ognia.
- Plauged – nowa wersja otrucia po trafieniu.
- Powerfull – prawdopodobnie zwiększone obrażenia.
- Stoneskin – zwiększona obrona.
- Teleporting – teleport.
- Vampirific – wampiryzm, wysysanie życia z postaci.
W Diablo 2 było pięć różnych rodzajów czempionów, w demie były na razie trzy:
- Czampions;
- Fanatics; (Rares)
- Possessed. (Uniques)
Chętnie bym już potestował te mini bosy.
Dodatkowo raz za czas pojawiały się bardziej wzmocnieni czempioni, którzy stanowili nie lada wyzwanie, nazwano je „super unikatami”. Sama koncepcja Blizzarda odnośne bosów nie jest odkrywcza bo akurat ta kwestia nie wymaga rewolucji, usprawnienia jakie wprowadzono podkręcą jeszcze bardziej dynamizm rozgrywki i niepowtarzalność przeciwników a przedewszystkim radochę z samej gry.
|